بازخورد درباره این کالا

لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8

Sony FE 50mm f/1.8 Lens
0
از 0 رای

0دیدگاه

ویژگی های محصول
  • نوع لنز : ثابت
  • فاصله کانونی : ۵۰ میلیمتر
  • مانت : سونی FE
  • حداکثر گشودگی دیافراگم : ۱٫۸
  • حداقل گشودگی دیافراگم : ۲۲
  • حلقه تنظیم دستی دیافراگم : ندارد
  • تعداد تیغه‌های دیافراگم : 7
  • المان‌های اپتیکی : 6
+ اطلاعات بیشتر

 لنز Sony FE 50mm f/1.8

لنز سونی FE 50mm f/1.8 لنزی جمع و جور، سبک‌وزن، با فاصله کانونی محبوب و گستره دیافراگم بسیار جذاب است. عکاسی با دیافراگم باز با این لنز نتیجه بسیار شارپ و شفافی دارد و افزودن عنوان “ارزان‌ترین لنز FE سونی” به دیگر ویژگی‌های این لنز، آن را به یکی از پرفروش‌ترین لنزهای سونی تبدیل کرده است.

این لنز مقدمه بسیار خوبی برای ورود به دنیای لنزهای پرایم (لنزهایی با فاصله کانونی ثابت) است؛ و تازه‎کارها (یا افرادی با بودجه محدود) آن را بسیار مناسب برای شروع یا استفاده‎های عمومی می‌بینند.

نمایش بیشتر- بستن
ضمانت اصالت و سلامت کالا
ضمانت اصالت کالا

در انبار موجود نمی باشد

  • ارسال توسط نماکم
ناموجود
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

محصولات مشابه

نقد و بررسی

لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8

 لنز Sony FE 50mm f/1.8

لنز سونی FE 50mm f/1.8 لنزی جمع و جور، سبک‌وزن، با فاصله کانونی محبوب و گستره دیافراگم بسیار جذاب است. عکاسی با دیافراگم باز با این لنز نتیجه بسیار شارپ و شفافی دارد و افزودن عنوان “ارزان‌ترین لنز FE سونی” به دیگر ویژگی‌های این لنز، آن را به یکی از پرفروش‌ترین لنزهای سونی تبدیل کرده است.

این لنز مقدمه بسیار خوبی برای ورود به دنیای لنزهای پرایم (لنزهایی با فاصله کانونی ثابت) است؛ و تازه‎کارها (یا افرادی با بودجه محدود) آن را بسیار مناسب برای شروع یا استفاده‎های عمومی می‌بینند.

نمایش بیشتر - بستن

لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8

لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8 لنزی جمع و جور، سبک‌وزن، با فاصله کانونی محبوب و گستره دیافراگم بسیار جذاب است. این مطلب راهنمای خوبی برای خرید لنز سونی می باشد.

عکاسی با دیافراگم باز با این لنز نتیجه  بسیار شارپ و شفافی دارد و افزودن عنوان “ارزان‌ترین لنز FE سونی” به دیگر ویژگی‌های این لنز،آن را به یکی از پرفروش‌ترین لنزهای سونی تبدیل کرده است.

این لنز مقدمه بسیار خوبی برای ورود به دنیای لنزهای پرایم (لنزهایی با فاصله کانونی ثابت) است؛و تازه‎کارها (یا افرادی با بودجه محدود) آن را بسیار مناسب برای شروع یا استفاده‎های عمومی می‌بینند.

حال بیایید ببینیم آیا این لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8 ارزش این را دارد که جایی در میان لنزهای شما داشته باشد یا نه.

فاصله کانونی

گاهی اوقات به سادگی با زیرمجموعه‌ای از ویژگی‎ها (مانند قیمت) می‎توان خود برای خرید یک لنز توجیه کرد.

اما وقتی پای خرید لنز ایده‎‌آل برای اهداف و کارکرد های خاص به میان می‎آید، “فاصله کانونی” یک ویژگی حیاتی به حساب می‌آید.

فاصله کانونی تعیین‌کننده زاویه دید است؛ زاویه دید تعیین کننده فاصله عکاس با سوژه برای قاب‌بندی مورد نظر؛ و فاصله با سوژه تعیین‌کننده پرسپکتیو است.

فاصله کانونی 50میلی‌متری یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین فاصله‌های کانونی است. فاصله کانونی 50میلی‌متری بر بدنه دوربین فول‌فریم نتیجه‌ای بسیار طبیعی دارد. به طوری که تصویر ثبت شده تقریبا همانند درک ما از نگاه به سوژه در زاویه و پرسپکتیو مشابه است.

در دوران استفاده از نگاتیو، لنزهای 50 میلی‌متری عموماً در کیت دوربین‌های SLR 35میلی‌متری موجود بودند؛ که این نشان‌دهنده محبوبیت این فاصله کانونی و همچنین پرکاربرد بودنش است. گرچه دیگر این فاصله کانونی جزو کیت‌های تولیدکنندگان دوربین نیست، اما باز هم 50 میلی‌متری (یا فواصل بسیار نزدیک به آن) در صف لنزهای پرایم تمام تولیدکنندگان بزرگ و مطرح وجود دارد.

از حضور پررنگ این رده لنزها شاید بتوان چنین برداشت کرد که محبوبیت این فاصله کانونی از آن دوران تا کنون همچنان ادامه دارد.

لنز 50 میلی‌متری عموماً در عکاسی خیابانی، فشن، ورزشی، معماری، مستند، پرتره، عروسی، تبلیغات و دیگر کربردهای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانطور که ذکر کردیم، استفاده‌های زیادی برای لنز 50 میلی‌متری وجود دارد که شامل عکاسی از انسان‌ها هم می‌شود.

برای عکس‌های پرتره با قاب‌های بازتر عملکردی عالی دارد.این لنز سونی 50 میلی‌‎متری روی بدنه سونی APS-C عملکردش مشابه یک لنز 75 میلی‌متری بر یک دوربین فول‌فریم است.

این اندازه قاب بسته‎تر، با استفاده از پرسپکتیو درست می‌تواند به شما در عکاسی پرتره با قاب‌های بسته کمک کند.

جهت مشاوره خرید لنز سونی با ما تماس بگیرید : 66751176 – 66705700

بازترین حالت دیافراگم

بازترین حالت دیافراگم f/1.8 در میان لنزهای پرایم چندان هیجان‌انگیز نیست، اما در کل می‌توان گفت بسیار باز است. در مقایسه با لنزهای کیت 50 میلی‌متری، دیافراگم f/1.8 فوق‌العاده است.

و این مسئله هنگامی ارزش واقعی‌اش را نشان می‌دهد که آن را کنار بدنه فشرده، وزن کم و قیمت بسیار پایینش قرار دهید.با استفاده از دهانه دیافراگم باز می‌توانید از سرعت شاتر بالاتری بهره ببرید.

این ویژگی در استاپ-موشن، عکاسی از سوژه‌های در حال پر سرعت و شرایطی که تسلط کامل به دوربین ندارید و در لرزش هستید،و البته عکاسی در نور بسیار کم، به طرز شگفت‌آوری کارآمد است. استفاده از ISO پایین‌تر هم می‌تواند جایگزینی برای عکاسی با سرعت شاتر بالا باشد،و عکاسی با ISO پایین یعنی عکاسی با نویز کمتر.

همچنین با استفاده از دهانه دیافراگم باز می‌توانید عکس‌هایی با عمق میدان کم ثبت کنید. عکسی که در آن سوژه با شفافیت جلوی یک پیش‌زمینه مات و جذاب قرار می‌گیرد. دیافراگم باز انطباق بی‌نظیری با سیستم فوکوس خودکار دارد و نور کافی برای عملکرد این سیستم را در شرایط کم‌نور فراهم می‌سازد.

در نظر داشته باشید که زیر نور کامل خورشید، سرعت شاتر 8000/1 به زحمت از روشنایی بیش از حد تصویر جلوگیری می‌کند.

دوربین‌هایی با حداکثر شاتر 4000/1 به فیلتر خنثی‌ساز تراکم نور نیاز دارند تا در دیافراگم f/1.8 به نور متعادل برسند.

هرچند عکاسی با دیافراگم بسته‌تر همیشه یکی از راه‌حل‎های موجود برای این شرایط است.

هرچه دهانه دیافراگم بازتر باشد، پس‌زمینه تصویر مات‌تر و عمق میدان کمتر می‌شود.پس تفاوت بازترین حالت دیافراگم لنز 50 میلی‎متری‌تان را با باز‌ترین حالت این لنز را در نظر داشته باشید.

لنز سونی FE 50mm f/1.8

لرز‌شگیر تصویر لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8

لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8 از لرزه‌گیر اپتیکال بهرمند نیست اما سونی این مشکل را با سیستم “استدی‌شات” و “IBIS” -سیستم لرزه‌گیر داخلیِ بدنه حل کرده است. در یک دوربین سنتی با ویزور اپتیکال، نتیجه IBIS یک تصویر لرزه‌گیری نشده است. این یعنی لرزه‌گیری برای ترکیب‌بندی یا تشخیص یک سوژه ثابت برای فوکوس خودکار، کارآمد نبوده است.

اما در ویزور های الکترونیکی (که در دوربین‌های سونی رایج است)،تصویری که از ویزور تماشا می‌کنیم مستقیم از روی سنسور _ که لرزه‌گیری شده_ پردازش می‌شود.

در این صورت تصویر به خوبی لرزه‌گیری می‌شود و فوکوس خودکارِ سنسور محور هم به درستی سوژه را تشخیص می‌دهد.

این لنز را روی بدنه سونی a7R III در حالت “استدی شات” امتحان کنید و میتوانید با نوردهی 6/1 ثانیه به شفافیت عالی‌ای برسید.

برای عکاسی در فضا های بسیار تاریک تنها کافیست ترکیب نوردهی 6/1 قانیه با دیافراگم f/1.8 را امتحان کنید. در نوردهی‌های طولانی‌تر شفافیت تصویر به مراتب پایین می‌آید اما همچنان تصاویر بسیار شفافی با نوردهی 6. ثانیه ثبت میشود.

البته این آزمایش در شرایط ایده‌‎آل (داخلی، زمین سیمانی) صورت گرفت.

نتیجه نهایی بر اساس مهارت شما و شرایط عکس‌برداری می‌تواند متغیر باشد.

عدم وجود سوئیچ IS بر روی لنز باعث می‌شود برای فعال و غیرفعال کردن IBIS مجبور باشید هربار به منو دوربین رجوع کنید و این مسئله قطعا در اوقاتی که نیاز به سرعت‎عمل دارید مشکل‌ساز خواهد شد.

لنز سونی FE 50mm f/1.8

کیفیت تصویر

یک لنز ارزان با دیافراگم عریض بلافاصله ما را به این سوال وامیدارد که این لنز با چه کیفیتی عکس ها را ثبت می‌کند؟ آیا از نتیجه شگفت‌زده شدم؟ به خواندن ادامه دهید.

در دیافراگم f/1.8، گویی هاله‌ای از نرمی روی قاب کشیده شده بود. در دیافراگم 2/f کیفیت بهبود یافت. اما ارتقا اصلی در دیافراگم 2.8/f رخ داد؛ به ویژه در گوشه‌های قاب، در حالی که مرکز قاب بسیار شفاف بود.

در دیافراگم 4/f مرکز قاب کاملا شفاف بود و حاشیه‌ها نیز شفاف‌تر شدند.

با دیافراگم 5.6/f تصویر در کناره‌ها و مرکز قاب کاملا شفاف دیده شده وتنظیم دیافراگم روی 8/f  یا درجات بسته‌تر، موجب افزایش عمق میدان می‌شد.

اوج شفافیت تصویر با یک پیشرفت جزئی در بیرونی‌ترین لبه‌های قاب با دیافراگم 8/f قابل مشاهده بود.

علاوه بر آزمایشات استانداردمان در آزمایشگاه، مایلم چند نمونه از عکاسی در دنیای واقعی را نیز با شما به اشتراک بگذارم.

پایین‌تر مجموعه‌ای از عکس‌های کیفیت اصلی RAW ثبت شده با دوربین سونی a7R III را خواهید دید.

این عکس‌ها در “Capture One” و با روش “وضوح طبیعی” پردازش شده‌اند و شدت شفافیت (شارپِنینگ) از 0 تا 1000، روی سطح 30 تنظیم شده بود تا از وضوح بیش‌از حد هاله‌ها پرهیز شود. اینجا نمونه‌هایی از مرکز قاب داریم.

لنز سونی FE 50mm f/1.8

این نتایج بازتاب‌دهنده آزمایشات ما در آزمایشگاه هستند. بخش مارکتینگ ما نتایج در دیافراگم 1.8/f را “رویایی” و “خواب‌گونه” عنوان می‌کند. شارپنینگ بالاتر پیشرفت قابلی توجهی در نتیجه نهایی به وجود آورد. دیافراگم را روی 2.8/f یا 4/f تنظیم کنید تا کیفیت کناره‌های قاب لبخند رضایت به لبانتان بیاورد.

ممکن است متوجه شده باشید که تغییر فوکوس یکی از ویژگی‌های نمونه‌های بالاست. با بسته‌تر شدن دهانه دیافراگم، عمق میدان هم بیشتر می‌شود. ما برای اینکه به درستی متوجه تفاوت اندازه دیافراگم‌های متفاوت بشوید از فوکوس دستی استفاده کردیم. اما مسئولیت این تغییر فوکوس در حالت فوکوس خودکار کاملا به عهده سونی است. دو سری نمونه از بیرونی‌ترین گوشه‌ها دقیقا مانند نمونه‌های قبل، زیر این متن قابل مشاهده‌اند.

بررسی دقیق تر کیفیت عکس ها

با تنگ‌تر شدن دیافراگم، تاری عکس هم از بین می‌رود و در 5.6/f بیرونی‌ترین گوشه‌ها به طرز قابل قبولی شفاف به چشم می‌آیند.

در 8/f کیفیت تصویر حتی بهتر هم می‌شود و می‌توان وضوحش را با عنوان “بسیار شفاف” وصف کرد.

با تماشای نتایج می‌توان متوجه سایه‌زنی در حواشی قاب در دیافراگم‌های بازتر شد.

این طبیعیست اما این حجم در 1.8/f تا حدی قابل توجه است. در 2.8/f گوشه‌ها به مراتب روشن‌تر اند و میزان سایه‌زنی 1.4 محاسبه می‌شود. این روند با بسته‌تر شدن دیافراگم تا دیافراگم 4/ f ادامه دارد.

سایه‌های گوشه‌ها در مرحله ادیت قابل ترمیم است، اما به قیمت افزایش نویز در نواحی روشن.اگر صورت سوژه در بخش تاریک قاب قرار گرفته باشد، بهترین گزینه اصلاح در مرحله ادیت است.

البته این تیرگی حاشیه‌ها می‌تواند با جلب توجه مخاطب به مرکز تصویر، بعنوان یک مزیت به کار گرفته شود.

در نتایج ثبت شده با دیافراگم باز، پرتاب و پخش‌شدگی رنگ متفاوت و قوی‌ای در پس‌زمینه و پیش‌زمینه تصاویر دیده می‌شود.

اگر این پخش رنگ را ارجمند بدانیم می‌توانیم بگوییم نتایج این لنز فوق‎العاده‌اند و در غیرمصنوعی‌ترین حالت خود قرار دارند. این یکی از زمینه‌هاییست که طراحی ساده این لنز موفق عمل می‌کند.عنصر تعیین‎رنگ این لنز از نوع عدسی غیر کروی است.

“کما” معمولا توسط کنتراست شدید در مرکز قاب، و کنتراست نرم و کشیده شده در حواشی قاب قابل تشخیص است. کما در بخش میانی حواشی قاب بهتر به چشم می‌آید و به‌خوبی با تنگ کردن دهانه دیافراگم قابل حل است.

آستیگماتیسم یکی دیگر از ویژگی‌های لنز است که در گوشه‌های تصویر دیده می‌شود و ستاره‌های نوک‌تیز در شب، سوژه‌هایی هستند که این کجراهی نور را برای من مشخص می‌کنند. تصویر زیر گوشه چپ بالای تصویر است که تقطیع شده و همانطور که می‌بینید ستاره مانند حشرات بالدار ثبت شده‌اند.

ناهمواری طولی در این لنز مشکل به حساب نمی‌آید. همانطور که گفتیم،طراحان لنز هنگام ساخت لنزهای پرایم، موجب برخی ناهمواری‌های هندسی می‌شوند تا لنز را به ایده‌آلشان نزدیک‌تر کنندو این دقیقا موردیست که اینجا با آن سر و کار داریم.

حال نگاهی به بوکه‌ها می‌اندازیم؛ که به کیفیت تاری بخش‌های خارج از فوکوس تصویر اشاره دارد.در سه نمونه نخست، ما نسخه اصلی تصویر ثبت شده با دیافراگم 8/f را می‌بینیم.نمونه‌هایی که در فضای بیرونی ثبت شده‌اند نرمی معقولی دارند، در صورتی‌که در نمونه‌های داخلی لبه‌های دیافراگم قابل رویت است و لکه‌های نور به شکل 7ضلعی های منتظم دیده می‌شوند.  تصویر کامل اشاره به شلوغی و تراکم بخش مات دارد.

می‌توانید در نورپردازی‌های آینه‌ای 7 لبه دیافراگم را به خوبی ببینید؛که اگر کوچک شوند و با دیافراگم بسته عکس‌برداری شوند به یک ستاره 14پر تبدیل خواهند شد.با این حال که منبع نور کاملا گرد نیست (به سبب برگ‌هایی که جلویش را گرفته‎اند و موجب باز شدگی نه‌چندان جالب دیافراگم می‌شوند) نوکِ لبه‌ها را می‌توان دید. این پرتو‌های چندگانه زیاد باب میل من نیستند.

برای هر یک از وجه‌های کیفیت تصویر، لنز FE 50mm f/1.8 سونی به نظر یک موفقیت بزرگ (ناهمواری، پخش نور، شکست نور افقی) یا شکست (کما، محوری کروی) است. در مجموع کیفیت تصویر در دیافراگم 1.8/f عالی نیست و اندکی نرم است، اما در دیافراگم 4/f یا 5.6/f یا تنگ‌تر، نتیجه بسیار دلنشین است. بخصوص با توجه به قیمت لنز.

جهت مشاوره خرید لنز سونی با ما تماس بگیرید : 66751176 – 66705700

فوکوس لنز سونی 50

همیشه باید امتیازاتی فراهم شود تا بتوان قیمت را پایین نگه داشت و سیستم فوکوس خودکار لنز سونی FE 50mm f/1.8 با موتور کُند و پر سر و صدایش هم چنین است. درحالی‌که بخش سرعت فوکوس بر عهده لنز است،دوربین هم در آن نقشی دارد. و دوربین‌های امروز سونی در حالت AF-S تک-شات قبل از تشخیص و فوکوس، لحظه‌ای از فوکوس خارج می‌شود؛ حتی اگر سوژه مورد نظر در همان فاصله باشد.

وقتی لنز در فوکوس کردن کند عمل می‌کند و دوربین هم منتظر شکار لنز است، میانگین سرعت فوکوس بسیار پایین می‌آید. در حالت AF-S تک-شات انتظار داشته باشید که ثانیه‌ای‌ طول بکشد تا دوربین تصویر را ثبت کند؛ حتی اگر دوربین روی سه‌پایه و سوژه بی‌حرکت باشد و همین چند لحظه پیش از آن عکس گرفته‌ باشید.

وقتی شاتر دوربین بدون عقب ماندن و دقت میلی‌ثانیه‌ای به ما سرعت عمل بالا و فرصت استفاده می‌بخشد،این کندی فوکوس تمام شانس‌های ما را می‌سوزاند. پس اگر نیاز دارید تا با سرعت بالا عکاسی کنید و لحظه‎ها را شکار کنید، احتمالا این لنز گزینه چندان مناسبی برایتان نخواهد بود.

شاید شنیدن صدای فرآیند فوکوس برایتان کارآمد باشد! به صدای دوربین گوش کنید که چطور لنز را یکبار به عقب و سپس به جلو فوکوس می‌کند و در نهایت اجازه می‌دهد که شاتر آزاد شود. برای ثبت هر تصویر، من دکمه شاتر را در شروع فوکوس خودکار رها کردمو از سرعت شاتر 8000/1 استفاده کردم؛ با فوکوس خودکار مرکزی‌ای که مستقیماٌ به سمت یک سوژه که به خوبی نورپردازی نشانه گرفته شده بود.

این احتمالا بهترین گزینه و سریعترین حالت ممکن است.با تعویض حالت فوکوس خودکار به فوکوس دنباله‌دار AF-C سرعت فوکوس بالاتر می‌رود.

با اینکه این موتور همچنان قادر نیست فوکوس خودکار سریعی داشته باشد اما فرآیند روتین خارج شدن از فوکوس در این حالت از بین رفته و تجربه‌ای بهتر برای شما فراهم می‌کند. اما چرا نمی‌توان همیشه از این حالت استفاده کرد؟

به این دلیل که در این حالت دقت فوکوس فدای سرعت شده وبا دقت فوکوس کمتر فریم به فریمی مواجه هستیم که به طور ثابت مشغول تشخیص سوژه ساکن است، در حالی‌که این حالت مختص به سوژه‌های متحرک است.

در کل اگر به آهستگی و سر فرصت عکاسی می‌کنید سرعت فوکوس لنز برایتان دردسری نمی‌تراشد.

با این حال احتمالا عکاس‌های حرفه‌ای ترجیح می‌دهند استاندارد هایشان را حفظ کنند و به دنبال لنز دیگری بگردند.

خصوصیات دیگر فوکوس

یکی دیگر از خصیصه‎های سیستم فوکوس رده پایین، افزایش طول لنز {معمولا در فوکوس فواصل نزدیک} است واین لنز هم از این قاعده مستثنی نیست. گرچه کسی علاقه ای به این خصیصه ندارد اما این لنز به اندازه کافی کوچک است وافزایش طول لوله لنز هم به قدری نیست که آزاردهنده باشد. اینکه لنز قادر به فوکوس دقیق و ثابت باشد فاکتور بسیار مهمی ستکه این لنز (لنز سونی FE 50mm f/1.8) از عهده آن بر می‌آید (در حالت AF-S).

این لنز به سوئیچ AF/MF مجهز نیست و به منو دوربین برای استفاده از این ویژگی اکتفا می‌کند.

من ترجیح می‌دادم این سوئیچ وجود داشته باشد. فوکوس FTM (فوکوس تمام دستی) در حالت DMF (فوکوس دستی مستقیم) AF سونی قابل استفاده است. حلقه فوکوس دستی اندازه مناسبی دارد، بسیار نرم است، جای‌گذاری خوبی دارد و سرعت چرخش کم آن برای فوکوس دستی دقیق در تمام فواصل کارآمد است.

گفتم سرعت “کم”. این یک سیستم فوکوس سیمی AF است و فوکوس سریع‌تر موجب سرعت و تغییر ناگهانی فاصله فوکوس حین تنظیم می‌شود. با اینکه من عموماً از اینگونه طراحی لذت نمی‌برم اما در این لنز طوری اجرا شده که عملکرد خوبی دارد.

این سرعت باعث می‌شود عکاس به تغییر فوکوس مسلط ‎تر باشد و تغییرات فوکوس به صورت کاملا خودخواسته رخ دهد. با اینکه پنجره فاصله فوکوس وجود ندارد، یک فاصله فوکوس سنج در قسمت پایینی ویزور الکترونیکی برای حالت فوکوس دستی وجود دارد. البته، دوربین باید روشن باشد تا بتوانید فاصله‌سنج را دیده و فوکوس‌تان را تنظیم کنید.

نمی‌توان این لنز (لنز سونی FE 50mm f/1.8) را با حداقل فاصله فوکوس 17.7″ (450 میلی‌متر) و حداکثر بزرگنمایی 0.14x در صدر جدول لنز‌ها قرار داد،اما به نسبت لنزهای 50 میلی‌متری، این مشخصات استاندارد است.

برای کاهش حداقل فاصله فوکوس، و درنتیجه افزایش حداکثر بزرگ‌نمایی، می‌توان از “حلقه گسترش فاصله کانونی” (اکستنشن تیوب) استفاده کرد.

هرچند فرصت فوکوس فواصل دور را از دست می‌دهید اما  قابلیت‌های حداکثر بزرگ‌نمایی فوکوس تا حد چشمگیری افزایش می‌یابد. سونی تولید این تیوب‌ها را در برنامه خود ندارد و حتی استفاده از آن‌ها را نیز پیشنهاد نمی‌کند.

این تصمیم شماست که آیا می‌خواهید از تیوب‌‎های یک شرکت ثالث استفاده کنید یا خیر. لنز FE 50mm f/1.8 با مبدل‌های تله سونی تطبیق‌پذیر نیست.

جهت مشاوره خرید لنز سونی با ما تماس بگیرید : 66751176 – 66705700

قیمت و ارزش خرید لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8

اینکه این لنز، ارزان‌ترین لنز سونی است و ویژگی‌های ارزشمندی همچون دهانه دیافراگم باز و کیفیت تصویر بالا دارد،

بیانگر ارزش خرید بالای این لنز است. دانستن اینکه این لنز از معادل “نیکون”اش تنها اندکی گران‌تر است چندان ناراحت‌کننده نیست؛اما اینکه گزینه‌مان در “کَنون” تقریبا نصف قیمت است می‌تواند دل‌آزرده‌مان کند.

به‌عنوان یک لنز “FE”، لنز FE 50mm f/1.8 سونی به تمام بدنه‌های سری E سونی قابل اتصال است که شامل هردو سری فول‌فریم و APS-C می‌شود.

جایگزین‌هایی برای لنز سونی FE 50mm f/1.8

تصویر لنز در مقایسه با FE 50mm f/1.8 در دیافراگم 1.8/F به طرز قابل توجهی شفاف‌تر است، مخصوصاً در لبه‌های بیرونی تصویر. در 2.8/F تفاوتی در مرکز تصویر دیده نمی‌شود، در حالی‌که تفاوت همچنان در حواشی تصویر، حداقل تا دیافراگم 5.6/F قابل رویت است.

لنز 50 میلی‌متری تا حد کمی از ناهمواری خطی کمتری برخوردار است. لنز 55 میلی‌متری از کیفیت ساخت بهتری برخوردار است، همچنین به خوبی مهر و موم شده و سیستم فوکوس خودکارش نیز به مراتب سریع‌تر و بی‌سر و صداتر است.

اگر بخواهیم دقیق‌تر این دو لنز را باهم مقایسه کنیم باید بگوییم 55mm f/1.8 ZA از دیافراگم 9 لبه بهره می‌برد (در مقابل لنز 7لبه).

لنز 50 میلی‌متری سبک‌تر (186 در مقابل 281 گرم) و کوچک‌تر (68.6 x 59.5 در مقابل 64.4 x 70.5 میلی‌متر) است. گرچه حداکثر این تفاوت در حالت حداقل فاصله فوکوس، که لنز بلندتر می‌شود، رخ می‌دهد.

تفاوت لنز 55 میلی‌متری چه در میدان عکاسی و چه در فرآیند ویرایش به سادگی قابل درک است،اما اختلاف قیمت 4 برابری هم تفاوت بزرگیست که نمی‌توان از آن چشم‎پوشی کرد.

بنابراین عکاسان حرفه‌ای معمولاً به سراغ لنز 55 میلی‌متری رفته و عکاسان تفریحی یا کم بودجه لنز 50 میلی‌‎متری را گزینه مناسب می‌یابند.

کیفیت ساخت و ویژگی‌ لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8

برای تولید یک لنز ارزان، محدودیت های فراوانی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین کسری‌ها در کیفیت ساخت اتفاق می‌افتد. اگر سونی هم تن به چنین کسری‎‌ای داده باشد حداقل بهتر است که به خوبی از پس پنهان کردنش هم برآمده باشد.

این لنز که ظاهر جذابی هم دارد، بدنه خارجی‌ای از جنس پلاستیک باکیفیت دارد و بخش اتصال آن با بدنه فلزی‌ست.

به‌‎ندرت پیش می‌آید که لنزهای ارزان به خوبی مهر و موم شده و ضد آب و رطوبت و خاک و… باشند،و این لنز هم به قاعده دیگر لنزهای ارزان از این مزایا بهرمند نیست. پس حتماً از کاور ضد آب در محیط‌های مرطوب و خاکی استفاده کنید.

این لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8   بسیار کوچک و سبک است و از همین رو هویت دوربین‌های بدون‌آینه سونی را حفظ کرده است.

یکی از مزایای این لنز(لنز سونی 50) جمع و جور این است که دوربین به خوبی در دستتان جا می‌گیرد وبه دلیل وزن کم‌اش می‌توانید برای مدت‌های طولانی، بدون هیچ آزار و اذیتی آن را حمل کنید.لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8با فیلترهای دنده‌ای 49 میلی‌متری انطباق‌پذیر است.

در مقایسه با ابعاد دیگر فیلترها، فیلتر 49 میلی‌متری کوچک‌ترند و قیمت مناسبی هم دارند. اما با این حال چندان رایج نیستند. یک هود ALC-SH146 هم در جعبه این لنز  (لنز سونی 50)موجود است. این هود ساختاری نیمه خشک دارد و بخش درونی‌اش مات است.

با استفاده از هود می‌توانید دوربین را برعکس_ روی لنز_ روی میز یا هر سطح صاف دیگر قرار دهید(واقعاً به شما پیشنهاد نمی‌کنیم چنین کاری کنید). هود از لنز شما در مقابل نورهای مضر و اثرات جانبی محیط حفظ می‌کند.همیشه از آن استفاده کنید.

خلاصه

لنز FE 50mm f/1.8 سونی کوچک است و هویت دوربین‌های بدون آینه سونی را حفظ کرده است.

سبک است و حمل طولانی‌مدت آن آزاردهنده نیست. ارزان است وبه همین سبب با خیال راحت‎تر در شرایط خطرناک کار خواهید کرد. و قادر به ثبت تصویر با کیفیتعالیست (هرچند نه در بازترین حالت دیافراگم). تمامی این ویژگی‌ها لنز FE 50mm f/1.8 سونی را میان پرفروش‌ترین لنزهای سونی قرار می‎دهند.

جهت خرید لنز سونی و مشاوره در مورد لنزهای SONY  و سایر محصولات سونی از نماکم با ما تماس بگیرید.

توضیحات تکمیلی

لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8

امتیاز کاربران به:

لنز سونی Sony FE 50mm f/1.8 (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش